Köpvillkor

Priser
Alla priser är i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag du gör din beställning.
OBS! Vi levererar endast inom Sverige.

 

Beställning
Alla beställningar sker via denna butik på Internet. Vi accepterar ej beställningar via telefon, fax eller vanlig e-post. Vissa produkter har ett minsta beställningsantal. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Webbshopen  behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

 

Betalning
På Webbshopen kan du välja mellan 3 olika betalningsmetoder. Välj den metod som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

 

1. Klarna Konto/delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna Konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

 

• Få alltid varan innan du betalar
• Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
• Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
• En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

 

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

 

2. Klarna Faktura
Handla nu – betala efter leverans!

 

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

 

• Få alltid hem varan innan du betalar
• Betalningstid – alltid 14 dagar
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
• Ladda ner dina fakturor från klarna.se
• Möjlighet till delbetalning

 

En aviavgift om 29,00 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

3 Kortbetalning
Vi accepterar Visa och MasterCard. Vår kortbetalning sker via DIBS vilket är ett säkert kortbetalningsföretag som används av landets stora svenska nätbutiker idag. Dina kortuppgifter överförs med SSL-kryptering (i oläsbar form) direkt till banken, och ni riskerar därmed inte att någon obehörig får tillgång till dem. Vi använder 3D Secure/SecureCode vilket innebär att du måste verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren.

 

Leveransvillkor
Leveranstid: Ca 3-5 arbetsdagar

 

Fraktkostnad: Fraktfritt över 3.000,00. Övrigt fast pris på 65,00/leverans.

 

Leverans sker med Schenker och kommer till ditt närmsta utlämningsställe. Du får en avi alt sms till dig. Hämta sedan själv paketet när du har tid.

 

Du kan själv på sidan söka efter ditt på paket med hjälp Schenkers “widget” (finns på vänster sida). Skriv bara in sändningsummer och se var paket är och när beräknade leverans sker.

 

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om du beställt flera varor och leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans, du betalar endast 1 frakt.

 

Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

 

Outlösta paket
För paket som inte löses ut hos Schenkers utlämningsställe inom 30 dagar, förbehåller sig montanashop rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Schenkers returfrakt till oss.

 

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på info@montanashop.se för vidare instruktioner.

 

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står Webbshopen för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

 

Ångerrätt + 100% Nöjd kundgaranti!
Förutom reglerna i Distansavtalslagen tillämpar Webbshopen att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och obruten originalförpackning. Kontakta oss på info@montanashop.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten såväl som risken för att varan skadas eller kommer bort under returtransport. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. OBS! Undantag är REAVAROR där ingen retur- eller bytesrätt finns.

 

Force Majeure
Webbshopen är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

 

Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

 

Övrigt
Webbshopen reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *